Ny dag

Nu har vi varit ute och spårat på morgonen. Vi drog upp på fältet och så la jag ett 700m motivations spår åt honom. Och det blev två svängar på det, och ja jag vet motivations spår ska vara raka, men vad tusa fältet räckte inte riktigt till och jag ville ha ett långt spår så han fick lov att använda näsan lite.

Så släppte jag på honom, han klev över första pinnen verkar han alltid göra nu för tiden, måste få till det där på något sätt. sen gick han skiprakt till tennis bollen som låg längre fram, tyvärr fannas den inte kvar där någon hade tagit den, men han markerade fint att det hade varit något där. Men men otur nicke hagalna människor och hundar finns över allt. Och han gick över hockey pucken också så det slutade med att han fick spåra 350m utan en enda sak.  Men då kom burken med leverpastej så tror han överlevde det :) Sen gick han som tåget och alla saker.

Sen trände vi lite på den där värdelösa apporteringen också, och trot eller ej men det lilla fånet galopperade in. När jag hade pipbollen i högsta hugg :) haha alla medel tilllåtna i krig och kärlek (och hundträning) så länge hunden gör allt av glädje. Men lite måste man fan lura dem ibland. vet inte hur länge det här håller i sig nu med hans galopp men nu har vi i alla fall något att jobba med. Pippisen :)



Även om det inte syns så har den en underbar rosa färg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0