Spår, lydnad och tävlingsnerver

Jaha då sitter man här och skriver igen då. Undrar egentligen hur många som läser den här bloggen :) men helt ärligt spela roll jag tycker den är kul att gå tillbaka och läsa i, så därför skriver jag :)

Ja vad har hänt på sistonde dåra, vi var ute idag och spårade med Marion, Malco och Cleia. Alla hundar gick toppen bra, Nicke gick sitt spår utan problem fast han klev över två av pinnarna, den lilla fjanten. Måste träna på det där med att markera pinnar. Fast jag tror att vi har ganska lång tid på oss för vi kom inte med till LKL-spåret i Tyresö den 17 maj. Men tråkigt när det är 9 starter och 7 går till medlemmar i Tyresö. Men men regler är regler.  Bättre lycka vid Västerås, Sigtuna och Roslagens:P någon borde vi väl komma med på tycker jag.

I alla fall efter vi hade spårat åkte vi till Botkyrka och tränade lite lydnad. Nicke gjorde några riktigt snygga ställande hoppas han gör det imorn också och lika snygg fjärrdirigering som igår på träningstävlingen. så tror jag nog att vi kan åka hem med ett första pris imorn, det är i alla fall förhoppningen :)

Och så det här med tvälingsnerver. Jag kommer vara som vanligt är inte ett dugg nervös just nu, kommer inte heller vara det imorgonbitti förren vi sitter i bilen och ska åka. Då kommer jag bli stressad och nervös precis som vanligt. Sen släpper det när jag väl har anmält mig, då vet jag att jag inte kan göra något åt det. Då är det bara att köra och hoppas på det bästa.

Håll tummar och tassar för oss imorn :=)

Kommentarer
Postat av: Vivi

Jag läser iaf, fniss

2009-05-02 @ 21:23:40
URL: http://my.opera.com/viveca/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0