Lydnadstävling

Jag och Nicke har varit ute och tävlat igen i lydnads tvåan. Vi vekar aldrig komma ur den, men vad tusan trägen vinner :) snart så klaffar allt. Han är ju jäkla duktig.

Platsliggande 9
Frittfölj 9
Läggande 8,5
Inkallande med ställande 8,5
Sändande med ställande 0 (typiskt en halv klo inne, räcker inte det :)
Apportering 7
Fritt hopp över hnder 10
Fjärrdirigering 9,5
Helthetsintryck 9

Alltså det är ju bara rutan som fattas. Vi får peppra den till nästa vecka så att det sitter när vi åker till Apollogruppen och kör.

Sen fick jag tävla med Malco i ettan också. Det var roligt för att han var glad, vilket var det viktigaste. Sen gjorde jag bort mig lite och han fatta inte vad jag sa. Snacka om signalkänslig hund får öva på det. Annars var han också superduktig till och med trängde han i linförigheten, det gör han ju bara när han är taggad :) Så jag tror nog att det blir fler tvälingar med honom i framtiden. Matte och jag ska bara hitta dagar som passar båda. Men ska jag köra honom måste jag ha upp Nicke i 3 nu så att jag kan köra dem samtidigt när Malco kommer upp i 2. Annars är det ju inget roligt då måste man välja hund. Roligare om man kan köra båda samma dag men i olika klasser. Men vi får väl se hur det blir med den saken. Malco och jag ska köra en till 1 i alla fall då vi slutade på ett andra pris :) mitt fel han har superduktig.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!

Råkade klicka mig in på din blogg och såg att du också har pudel som du tävlar och tränar med, kul!

Jag har själv en storpudel som jag tränar aktivt med, vi är också uppe i tvåan :)

Kolla gärna min blogg. Jag sparar din som favorit! =)

2009-08-22 @ 00:33:23
URL: http://storpudeln.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie o Totti

Halloj, Jättefina poäng, synd på rutan. Men nio i stilpäng sporrar väl till fortsatt tävlande.

Såg att du varit på läger. Är det hos Git Jering på alfa hundcenter i Lerum? Tyckte beskrivningen kändes bekant.

2009-08-25 @ 03:48:30
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0