tävling

Jaha snart ska man ut och tävla igen. Jag tycker fortfarande det är lika kul :) men som vissa gamlingar på klubben hävdar kom igen om 25 år och säg om det pirrar lika mycket i magen då. Ja det kanske det gör.

Men faktiskt är det så att det pirrar inte i min mage så mycket längre. Jag har vant mig tror jag, lika kul tycker jag fortfarande det här. men det är nog mera allt det runt tävlandet som är roligt. All träning man lägger ner med kompisarna. Alla människor man träffar på tävlingsbanorna, att man lär känna vissa som kommer igen är roligt man ser dem ju om och om igen. Hundvärlden är inte så stor så det är ju omöjligt att inte börja känna igen vissa.

Jaja vi får väl se hur det går ikväll vi statsar som alltid på ett första pris och den här gången tycker jag faktiskt att det kan bli det :) börjar bli lite trött på tvåan fast vi ska ha LP2 är fortfarande så ny i det här med hund att jag tycker det är roligt :) fast brukset är helt klart bättre att bli uppflyttad i en bruksklass är enligt mig så mycket roligare än vad rallylydnaden eller lydnaden kan bli. För i brukset måste allt klaffa samma dag. Du kan inte ha en hund som går bra special och dålig lydnad eller tvärtom det håller inte :) vilket gör det hela mera spännande.

Men ikväll är det som sagt var lydnadstvåan som gäller så håll tummarna för oss. Så får ni en ny rapport om några timmar.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kul med tävling! Vi hoppas att det har gått bra och väntar på uppdatering :D

2009-08-27 @ 22:19:44
URL: http://storpudeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0