Snö :)

Massor av snö har det kommit under de senaste dagarna. Både jag och vovven tycker att det är superkul med all denna fina snö överallt. Enda nackdelen som jag ser det är att det är så otroligt svårt att köra ordentligt i detta väder. Bara halt och jävligt sen ser man ju inget heller och borsta bilen ska vi inte tala om ;) vet inte hur många gånger jag har borstat av bilen under de här senaste dagarna men många är det.

Min bil har bytt färg :)

Men vovven är glad som vanligt, han kan inte se några nackdelar med snö alls. Eller kanske förresten, när man kommer in efter en långprommis och det bara hänger snökokor i hela pälsen det är inte så kul tycker han. Men så länge han får vara ute och skutta är han superglad.

 

 

Härlig bild på Nicke :)

 



På tal om Nickes bogled dåra om vi ska ta en rapport om den. Nu har vovven gått på Metacam i en vecka och han har inte haltat något under den tiden och är pigg och glad. Jag hoppas veckligen att det kan läka ut av sig själv under de här tre veckornas vila som det blir. Men vi får väl se ska på återbesök i början av januari så då får vi väl besked om det behövs en operation eller om det inte går att göra något åt det.

Tills dess är det lugna prommisar i koppel som gäller och Nicke tyckte så synd om sig själv när vi var på klubben och han inte fick vara med och busa i snön. Men tror vi kompenserade något när han fick busa runt hemma ensam i snön med Brosan mig och brosans flickvän.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Härligt att vi äntligen fått snö, nu blir pudlisarna glada :D

Bra att hältan blivit bättre!

2009-12-22 @ 21:20:54
URL: http://storpudeln.blogg.se/
Postat av: Erika

Håller tummarna att det fortsätter bra med Herr Pudel. God jul!

2009-12-23 @ 16:02:20
URL: http://voff.pronoblem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0