Spår och sök

Så nu är det ruggig måndag igen. Nicke och jag körde lite lydnad när jag kom hem från skolan. Blir bara 20min eller nått men bättre än inget. sen kör vi 30min på kvällpromenaden. Älskar konstgräsplaner de är underbara. Mycket plats och ingen som stör om man är där kl 9 på kvällen. Dessutom gott om plats.
Jaja Nicke börjar fatta det där med target nu. Även om han får för sig att han ska ha den med tillbaka till mig när man har klickat honom. Men det försvinner mer och mer speciellt sen jag började att kasta boll till honom istället för godis.

Men det roligaste var ändå i fredags. Slutade tidigt så skynade hem och hann med att gå ett spår med honom. Problemet var bara att jag gick lite fel så det blev ungefär 1km långt. Han har gått 500-600m max förut. Trodde inte att han skulle fixa det. Tji fick jag han gick som tåget, spårade kanon hade problem att hänga med och överlycklig över sin tennisboll i slutet blev han. Men han springer över pinnarna för ofta måste verkligen jobba med det.

Så sagt och gjort vi gick ett kort spår i lördags med 3 pinnar han tog allihopa så det var ju bra. Tror jag ska göra så, ett kort spår och ett långt varje helg. Kanske blir bra. Iaf värt att testa ett tag.

Sen körde vi ju sök i söndags. Borde nog skriva oftare här annars blir det så långt hela tiden. Nicke gick bra även om det blev lite strul med figgarna. Men han gjorde ett jättefint tomskick han kom tillbaka utan att jag ropa på honom.
Även markeringsövningarna gick bra. Han håller kvar i rullen och kommer tillbaka snabbare och snabbare. men han blev lite butter på mig när jag inte godkände en av dem. Så då strula han på den efter. men sen gjorde han en kanon fin så då sluta vi. Alltid bäst att sluta när det går som bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0