För jävligt

Fick reda på idag av mor att någon än en gång bunit fast en hund ute i skogen för att de inte vill ha den. Kvinnan i detta fall som var fodervärd åt hunden (en greyhound) tror jag det var. Hade inte velat ha sin hund längre och bundit och lämnat den i skogen. Hunden hade svultit ihjäl utan möjlighet att ta sig loss.

Jag bara frågar mig själv hur kan man vara så jävla hjärtlös. Att man utan dåligt samvete kan åka ut och binda en hund vid ett träd mitt i vintern när det är skitkallt och låta den svälta till döds. Vill man inte ha sin hund placera om den eller lämna den utanför hundstallet åtminstonde så hunden slipper känna ångest och rädlsa innan den till slut dör av törst eller sv'ält. Åk och avliva hunden om det absolut inte funkar ge den en lätt död iaf. Eller som den här idioten inte tänkte på. Lämna tillbaka den till ägaren om man bara ät fodervärd.

Fy fan vad jag blir förbannad på sånt här. Sådan människor borde man skjuta, fast nu har vi ju inte döds straff i sverige. Synd . Så det får väl bli livstids fängelse då.

Men det får man ju inte heller. Kanske om dommaren är riktigt sträng någon månads fängelse och lite böter. Annars bara böter och kanske samhällstjänst. Vi borde ha mycket strängare djurskydds lagar i sverige. Då kanske det här skulle sluta. Fast jag tror inte det. Idioter och hjärtlösa puckon, riktiga svin och allt vad man kan kalla dem kommer alltid att finnas oturligt nog.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja vissa människor borde inte ha djur.

2009-02-01 @ 15:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0