Gott nytt år

Så nu är det nytt år igen och jag säger bara det skönt att inte ha en hund som är skotträdd. Han är så cool när det gäller sånt tittar lite men aldrig mer än så. Men gud vad jag hatar människor som inte kan städa upp efter sig. Plockade krossade pomac flaskor på promenaden igår. Inte roligt det inte, tänk om någon katt, hund eller till och med barn skärt sig på den. Så onödigt att låta dem ligga. Man städar väl ändå upp efter sig.

Jaha vi hade roligt igår på klubben när vi körde uppletande. Alltid roligt att se hur andra hundar gör. Man lär sig alltid något nytt.

Vi skickade ut syrran att springa 50 m fram och tillbaka idag på fotbollsplanen. Bra att man har någon som kan springa åt en. i alla fall fram till söndag. Sedan återvänder hon till borås. Då får vi skicka brosan istället. Men han kommer säkert springa 500 m istället för 50. Ha nu kom jag ihåg rn rolig grej som hände när Nicke var ett halvår. Vi var uppe alla tre syskon på gamla F18 fältet och kasta boll. Syrran och jag kastar inte så långt så de hämtade Nicke utan problem. Så skulle brosan kasta. Nicke såg aldrig var bollen landade han kastade för långt. Vi hade att göra ett tag innan vi åter fann bollen. Tänk själva att leta efter en grön tennisboll i ankelhögt gräs.

Men men nu ska väl vi plugga lite också.

God fortsättning till er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0