Helg rapport (igen)

I lördags var Nicke och jag ute och spårade. La två spår åt honom på ungefär 200m. Ett fick gå rakt genom gamla grusgroppen. Var kanske en dum ide, höll på att slå ihjäl mig när vi skulle ner för branten. Men han plocka pinnen som låg rakt nedanför iaf :) Han plockade faktiskt alla pinnar och vantar och allt annat som låg på spåren. Jätte duktig på det igår var han. Blev lite tvecksam på vissa ställen, vinklar, alltid vinklar, men han löste det bra. Lite snurr och lite trassel så var vi på språng igen.

Det roliga med söket idag var att han tog sin fasta rulle. Visserligen inte alltid och så spotta vi ut den ibland. Men skammen som ger sig det gick till slut. Måste öva mycket på det, får träna mycket med rullen hemma. Undrar om man kan kasta ut brorsan i skogen. Får höra med honom om han vill det.
Fast att börja tväla i sök blir nog till sommaren. Vi satsar på spåret nu under Vår/vintern så får vi se vart det bär. Målet är att ha honom upp  lägre innan sommaren är slut. Drömmen att vi är uppe i högre innan året är slut, kanske svårt men inte omöjligt om han fortsätter så här. Krypa och skall kan han nästan nu, lite trevande och försiktigt men helt klart på rätt väg. Men platsliggning med skott, det vette tusen hur han reagerar där, tror inte han bryr sig om det, Men vi får se. Det är väl uppletandet vi har problem med, men jag tror att vi börjar få lite hum om vad vi ska göra där också.

Man ska satsa högt så kommer man iaf halvvägs.

Jag sa ju när jag fick honom att vi skulle upp i elitklass i något. Är kanske lite fördröjt men vad tusan, skammen som ger sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0