Bad och blod

Det har varit en trevlig dag om än lite blodig :) det får vi nog förklara va!!!

Rallygänget skulle träffas idag och ha en liten rallylydnads tävling hemma hos en av tjejerna. Vilket var en väldigt trevlig ide. Nicke och jag kom dit lite tidigare och byggde en bana  eftersom jag skulle dömma hela tävlingen sen. En efter en droppade de andra in och hej vilket rusande de blev på hundarna när de skulle leka och bada. Det var ju strand tomt där så var var alla retrivers någonstans jo i vattnet så klart. De lurade till och med i min stackars pudel som aldrig har badat förut i hela sitt liv. Vilken chock han fick när han hoppade från bryggan. Han sprattlade som en tokig med lätt panik, men med lite peppning från matte som kom springandes med samma panik som hunden så kom vi in till stranden. Sen hoppade han inte mer från bryggan men visst skulle han i vattnet igen :)


Ska jag hoppa i eller inte??



Titta Nicke badar, vad han sprattlar verkar alla andra tänka :)

Sen skulle vi ju köra tävlingen också. Så med blöta men lyckliga hundar tog vi oss an rallylydnaden också. Det gick bra för vissa och mindre bra för andra. Men alla hade kul och det är det viktigaste. Sen bjöd Gitte som vi var oss på jätte god rabarber Paj stort Tack för den. Medans vi hade en liten prisutdelning. Alla hundar fick varsitt fint ben som de låg och knapprade på.

Men en av hundarna fick något ryck och skulle vara lite grining på den andra pudeln som var där. Sen så hamnade Nicke mitt i allt på något konstigt vis. Och fick ett jack i vadera öra. Matte märker inget utan sätter sig och ska fika vidare. Ska klappa om sin lilla hund en stund senare för att han är duktig och ligger stilla. Då är han blöt, tar upp handen och den är blodig :( först panik trodde att han fått ett hugg i halsen såg så ut när de bråkade. Men som tur var inte, bara jacken i örat som blödde mycket. Det läker snart ihop, ge det ett par dagar bara :)

Men allt som allt en trevlig dag, som slutade med en trött blodig hund som sover i min säng. Får nog tvätta överkastatet imorn :)


Men titta alla hundar på gruppbild, ja vi missade lilla schäffertiken, Xena, hon sprangi iväg precis när kortet tog.


Hade ingen bild på henne där hon syns mer än bakdelen :) hon får komma med en annan dag när jag har bättre bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0