Rallylydnad avslutning

Idag hade vi avslutning på rallylydnaden vilket var riktigt kul. Jag hade gjort en riktig nybörjar bana åt våra kursare och de klarade den väldigt bra trots lite elak svängar och vinklar från min sida :) Den bestod av 14 skyltar och tog i snitt 3 min för dem att gå. Så antar att den var rätt bra. Min första bana jag gör, det var ritkigt roligt.

 Men jag måste säga att jag är imponerad över alla kursare. Hur duktiga de har blivit. Vissa hundar som inte alls gick i början gick kanon nu. Till och med mattar och hussar började haja vad det här gick ut på. De har haft väldiga problem med skyltar och att förstå dem. Vilket jag förstår hur ska man kunna hänga med på alla dessa skyltar. Bara att lära sig utantill så man kan göra dem i sömnen för då slipper man tänka på vad man ska göra och då kan man koncentera sig på hunden.

Mamma var ju med, med Nicke det var kul för båda två. Dels för Nicke så att han slapp mig en stund. och för mamma som fick göra något med honom. Det skapar ju en bättre kontakt mellan dem och mamma tycker det är kul. Även om hon gnäller lite på vädret och att det är kallt. Men kom igen 8 grader i Juni är kanske lite lite :)

Toppen jobbat allihopa och hoppas vi ses i höst igen på fortsättningen.
 

Nu ska Nicke och jag sova imorn är det en ny lydnads 2 för oss som gäller. Vad tusan någon gång måste det ju funka skammen som ger sig. Vi ska ha LP2 innan året är slut så vi har många månader på oss kvar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0