Skallhund

Nu har vi varit ute på lång prommis. Och det regnade inte :) visst är det fascinerande.
Så vi tränade lite uppletande och han gick riktigt bra faktiskt, han tog två saker efter varandra. Har han inte gjort förut så det var kul att se. Sen tränade vi lite skall markeringar och han var så gullig. Jag har backat banadet med honom lite och tränar bara stopp på öppna platser med honom nu för att få in avstånd. Det har vi gjort det ett tag så skulle börja med att han ska skälla lite också idag. första gångerna stod jag bara rakt upp och ner och han satte sig 5 m ifrån och skällde snyggt. Så jag satte mig ner på huk sen för att testa, han kom mycket närmre då men han var inte på mig någonting han stannade en meter ifrån och så LA han sig ner och skällde. Så gulligt :) det godkände vi men får nog vara noggranare med avståndet sen.

nu ligger han och sover på sängen medan matte ska sätta sig och plugga nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0