Vi är två glada nollor

Jaha nu har vi varit och kört lydnads tvåan igen på Botkyrka BK och det funkar inte alls för oss där.

Idag reste han sig (förvånad) på platsliggningen och kom glatt traskande fram till mig bakom planket. Han såg så lycklig ut över att ha hittat matte att man inte kunde bli arg på honom :) Han är ju trots allt lite charmig

Sen var det dags att gå in och köra resten, inte en chans i världen att vi bryter en tävling :) allt ger erfarenhet och träning

Så vi gick in och han gick så jävla bra, vi fick 8,5 på fritt följ han var så snygg där höll jättefin kontakt hela tiden och dansade verkligen fram som bara pudlar kan :)
Läggande fick vi 7,0 på nöjd med det vet att jag göra grovt DK där.
inkallande med ställande en 8 han hade långsamt ställande men jämt tempo före och efter.
Sändande med ställande 0 han fattade inte ett jota av det idag. fast det var bara 2 av 11 hundar som gick in i rutan alla andra stannade och stirrade på skogen bakom
Sen hade vi apportering och trot eller ej vi fick en 8 snacka om att jag blev stolt :) lite tugg och slarv men annars så snyggt med galopp ut och nästan hela vägen in.

Sen hans parad nummer fritt hopp en 10 :)

Och så fjärrdirigering tror det kommer att bli ett parad nummer för honom också snart om matte inte gör DK vi fick 9,5

sen slutade vi på en 8 i helheten så totalt 111,5 men vad fan vi har hela året på oss att lyckas med LP2.

Nu ska vi ställa oss och göra köttfärsbiffar, snacka om att Nicke ser lycklig ut :)

Kommentarer
Postat av: Liza Hansson

Jag såg din snygga lydnad igår och får du bara ordning på rutan och platsliggningen så har du toppresultat!

2009-06-10 @ 22:01:53
Postat av: Liza Hansson

Jag såg din snygga lydnad igår och får du bara ordning på rutan och att platsliggningen fungerar så har du toppresultat!

2009-06-10 @ 22:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0