Sök och mondioring

Så nu har vi varit på sök igen här och nu ska han bli skallhund lilla Nicke. Tror faktiskt att det kommer passa honom mycket bättre. Han får stanna oss sin figge han hittar och han slipper springa tillbaka till mig vilket inte är hans starka sida. Han skäller ju dessutom bra det enda är väl att jag måste träna upp hans kondition så att han orkar skälla ordentligt. Vi ska ut och cykla sen när snön försvinner. Annars var han ganka nonchalant idag det får vi ta itu med så får han inte bete sig.

Men vi testade lite frmaför gående när smågrabbarna spelade fotboll på andra sidan fotbollsplan och det gick faktiskt riktigt bra. Bitvis i alla fall :)

Sen var ju vi uppe går ett gäng från söket och tittade på mondioring uppvisning det var så häftigt. Vill gärna testa på att köra det någon gång i framtiden. Men jag tror inte att Nicke passar till det så det får vänta tills nästa hund kommer om 2 år. Sen hade de även en föreläsning om förenings tekink. Och det mest fascinerande där var väl att han fick det att bli så intressant och roligt. Skulle gärna kunna gå på en sådan föreläsning igen för jag tror inte att jag fick så mycket rätt i huvudet. Men det löser sig säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0