Rallylydnad

Nu har vi varit på vår första tävling och man kan sammanfatta det enkelt så här. Nicke duktig, matte slarvig. Men men tror det ligger i min natur att vara det när vi tvälar. Måste verkligen börja tänka på det.

Men hur så helst, han gick bra lite slö och omotiverad. Han fattade inte ett jota varför det stod en massa skyltar och koner på hans lydnads bana. Han var helt säker på att vi skulle gå lydnad så gjorde vi inte det. Sen satt det två småhundar och morrade i en bur 30cm från banans kant så vi var ju tvugna att titta på dem också. Och så snubblade lilla Nicke på en kon. sen glömmer matte att sätta honom ordentligt på ett ställe. Typiskt mig. Men det har varit kanon träning för Nicke med ströningar och allt annat. Alla erfarenheter är bra så dem ska vi samla på lilla nicke och jag. Dessutom är det ju väldigt kul att bara gå och känna att man inte behöver ha kraven på sig att han går perfekt. Det gör inget om han sitter lite snett och så bara en kul grej. Både för honom och för mig. Främst för honom att få göra något annat ibland också än att bara traggla samma lydnads moment om och om igen.


Jaja vi slutade på 75 poäng och blev där med godkända. Gränsen går vid 70 poäng vilket ju var lite kul, så nu ska vi bara ha två till godkända såkan vi köra fortsättningsklass sen.

:) sammansfattnings vis är vi båda nöjda med dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0