Halt vovve

Efter helgens härjningar i skogen så sprang min lilla vovve runt och haltade. Typiskt att han aldrig kan hålla sig på fötter. Jaja inte mycket att göra något åt, vila ett par dagar och koppel promenader. Allt detta till Nickes stora förtret. Men tycker inte han ska klaga för mycket.

I lördags var vi ute och spårade och i söndags körde vi sök. Han gick bra båda dagarna och jag är nöjd med honom. Jag hoppas bara att han gör vad han ska den 29 november också då vi ska iväg och göra ett andra försök i lägre sök. Undrar hur det kommer att gå. Men bara söket går bra  så har han lydnaden så kanske vi kan klara en uppflyttning.

Nu ska vi köra lite latlydnad inomhus en stund sen ska jag iväg och skriva prövning medans Nicke ska ut och motionera med mormor i skogen i snö ovädret.
Alltså seriöst det snöar ute och inte så lite heller, Nicke var helt vit på ryggen när vi kom tillbaka från morgon svängen. Tror vi får gå till tumba ikväll har inte fått vinterdäck på bilen än. Men så är det när det är punka på två däck och man måste beställa nya.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0