Sen sist

Har inte skrivit på flera dagar nu:) lite ovanligt för oss. Men men det som har hänt sen sist är att vi har kört sök hela helgen som varit. Han fick göra lite markeringsövningar på lördag. Vilket han gjorde helt suveränt. Han låg ner och skällde kanon bra framför figgarna. Inte heller slutade han när jag närmade mig.

Sen körde vi sök med gänget på söndagen. Han gjorde 3 riktigt snygga tomma skick sökte sig framåt i banan och kom till mig utan att jag ropat på honom. Då hade han varit ute i ca 15-20 sekunder så det var ju kanon. Men han skällde inget bra denna gång. Tror det beror på att figgarna hade skynken på sig. Han såg inte att det var en människa under. I lördags hade de inga skynken så kan vara det. Vi får helt enkelt backa lite och träna in det med skynken mera och mera. Alltså att figgarna är halv synliga först och sen blir mer och mer dolda under flera veckor. Hmm det stör mig lite att han gör så nu när vi snart ska iväg och tävla. Jaja det får gå som det går. Tror han kan fixa det riktigt bra trots allt. Bara han fixar söket så är inte lydnaden något problem längre den sitter bra. Förutom skotten men ska testa en ny taktik imorgon på skott träningen på klubben. Hoppas den funkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0