Hemma igen

Så då var man hemma igen i höst och rusk väder. Usch vad kallt det blev här när man varit i 20-25 grader och strålande sol i några dagar :) men så mysigt att träffa sin lyckliga vovve igen.

Såg nyss att jag fick en önskan om en Rom rapport. Ja vad ska man berätta om rom, jag älskar stan:) den är härligt kaotiskt och rörig. En salig blanding av nytt och gamlat, turist stråk och mysiga små kvarter.


Härlig bild från ovansidan av spanska trappan :) Det var en underbar kväll när man stod där och såg solen gå ner över Rom.



Fontanie de trevi ingen aning om det stavas så eller inte :P men men slängde i ett mynt i den och hoppas på att få komma tillbaka till Rom en dag som det sägs att man ska få när man slängt ett mynt.



Rom by night utanför turiststråken. Otroligt mysiga kvarter och mysiga resturanger.



Castello saint angelo den borg som påvarna rymde till när så behövdes:P Är även med i Änglar och demoner. En mysig gamla borg är galen i sådan så vem sprang runt i den tror ni. Men man hade underbar utsikt från toppen över bland annat Peterskyrkan.


Så hur ska jag nu sammanfatta denna resa. Vi flög med Ryanair vilket inte är det mest bekväma flyg och åkt med men duger när man bara åker en kort sträcka. Sen bodde vi på Stana Elisabetta ett kloster nära Colusseum vilket var helt okej. De var lite slitet med rent och fräscht och de hade en underbar takterass kan avslöja att jag satt där varje kväll en lång stund och bara njöt av att vara i Rom och allt som hände där. Vi var runt varje dag och såg allt man ska se när man är i Rom och lite till kan jag säga. Som vi så snart insåg där nere så består det gamla rom av otroligt mycket sten. Vilket betyder i sin tur att jag har ca 650 bilder på sten i olika former och färger :P mycket roligt att titta på. Så jag valde bara ut några stycken att visa här, hoppas ni gillar dem:P den första är min absoluta favorit från Rom :) måste skriva ut den och sätta upp den på väggen tror jag.

Är just nu helt slut av allt jag sett i Rom. Det blev 4 mycket instensiva dagar med inte allt för mycket sömn att prata om :) så nu ska Nicke och jag sussa gott ikväll. Gissar att han kommer ligga mer eller mindre på mig så jag inte försvinner från honom igen, stackarn inte lätt att vara Nicke. Han ser så nöjd ut just nu när han ligger och sover bakom mig på sängen, när man sitter här och skriver.

Som sagt var så var det varmt och skönt varje dag. Vi hade en otrolig tur med vädret måste jag ju säga även om det låter så... ja jag vet inte vad men ibland inte klokt:) tänker bara på en otroligt fånig film med det namnet någon som vet vilken jag menar ;)

Vet inte vad man ska kunna berätta om Rom mer än att jag älskar stan. Stämningen den ger och allt man kan se och uppleva i den. Det är en härligt slapp stämmning i Italien man bryr sig inte om så mycket som tider och ordning. Men en sak är säker jag vill aldrig någonsin i hela mitt liv köra bil i Rom och det får avsluta detta inlägg ;)

Nu ska vovve och jag ut och gå.


Kommentarer
Postat av: Erika

Superfina bilder. Drömmer om att åka till Rom. Har varit på en del andra platser i Italien och älskar det landet. Ni verkar ha haft det toppen :)!

2009-10-29 @ 13:08:07
URL: http://voff.pronoblem.se/
Postat av: Jessica

Låter som om du haft det bra =) Härliga bilder!

2009-10-29 @ 13:57:24
URL: http://storpudeln.blogg.se/
Postat av: Vivi



"Är just nu helt slut av allt jag sett i Rom."



Ti hi, det var väl inte riktigt hela sanningen om varför du är så slut :)

2009-11-07 @ 20:44:51
URL: http://my.opera.com/viveca/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0