LP 2 och LP 1 och LP 1

Hur ofta får man vara med om att ta 3 LP på en dag :) inte allt för ofta tror jag i alla fall.
Hur som helst jag var och tävlade på Södertälje BK idag med Nicke i LKL 2 vilket gick lite över förväntan då vi slutade på 178 p och en första placering :) ibland gör han mig bara så stolt den lilla grabben. Vilket betyder att vi nu mera har LP2, underbart det känns när vi har harvat i 2 hela sommaren och inte fått till det :) äntligen satt den.
Men inte nog med det så körde jag Malco i LKL 1 också idag. Det gick inte sämre det, vi slutade på 183 p och en första placering där också. Även han blev LP idag. Måste säga att Marion har tränat honom bra :) faktiskt ganska skönt att bara tävla med en hund och någon annan tränar den :) haha nu ska Marion få lära honom 2 också så kör jag Nicke i 3 och Malco i 2. Det blir ju kanon bra.

Och som om det inte vore nog med det. Så klarade lilla Cleia sitt LP idag också. Fast hon klådde inte oss inte :) haha:) Malco och jag är bäst vi slog dem med en halv poäng. Så det blev en andra placering för Cleia med
182,5p. Inte dåligt jobbat av den lilla tjejen som bara är 14 månader.

Malco                            Cleia                              Nicke


Här har vi de tre super duktiga hundarna :) Visst är de snygga tillsammans, gillar hur den lilla pudeln sticker ut från gänget lite :)

Nu blir det hård träning i vinter och premiär på Apollogruppens tävling den 28 februari i Viksberg för Nicke och mig. Håll tummar och tassar för oss då :)

 


Kommentarer
Postat av: Erika

Grattisgrattis till LP2! Jag visssste det!

2009-10-10 @ 23:09:35
URL: http://voff.pronoblem.se/
Postat av: Britt-Marie o Totti

Jag är alldeles stum av beundran! Vilken jackpot! Grattis!!

2009-10-12 @ 01:06:19
Postat av: Jessica

Stort grattis till LP II, härligt! :)

Och ja, faktiskt så verkar Ellen fatta markeringarna nu, hon plockade rullen och kom till mig istället för att försöka få igång figgen, så det kändes bra :)



Håller med det om att det är väldigt synd att det inte finns någon uppfödning av brukspudlar, det är ju en toppen hund att jobba med!

2009-10-15 @ 20:19:56
URL: http://storpudeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0