Mörker prommis och ful boll

Idag blev det lite oplanerad rapport träning för er som har missat det så håller Nicke på att skola sig till rapport hund. Så får vi se hur det går :) Vi har i alla fall börjat att träna med Vivi som mottagare vilket funkar toppen bra. Den där typen är kul tänker Nicke henne springer vi till. Dessutom har hon en kul bil jag får hoppa i :)

Så Nicke och jag drog ut till vivi efter jobbet idag långt ut på landet. Fina skogar mitt ute i ingenmans land :) Nicke och lilla Shiwa fick gå några skick eller vad det nu heter på rapport språk mellan Vivi och mig båda gick bra. Fast Shiwa ville inte gå till mig när jag stannade på A-stationen och Nicke satt bakom mig och skällde då. Där har vi en sak vi måste träna mycket på.

På vägen hem stannade vi till vi Hund och katt i Tumba en underbar butik :) har nästan allt man behöver till sin lilla vovve och mycket vovven tycker att han behöver som matte är mera tvecksam till. Hur som helst så skulle shampo införskaffas då vi ska bada imorn till nickes stora förtvivlan. Ett shampo som ska göra honom svart igen. Undrar om det funkar i alla fall värt ett försök. Sen hittade  Nicke en underbart ful boll i en låda som han bara måste ha enligt honom själv. När han vägrade låta den ligga kvar i korgen så gav matte upp :) och köpte den åt honom. Även ett rapport-halsband införskaffades så nu finns det ingen återvändå.

När vi kom hem så var det ju svart ute så därför fram med våran fina pannlampa som vi köpte i luleå av alla ställen:) den funka kanon i skogen och Nickes blinkhalsband gjorde att jag såg honom hela tiden. Nu är vi hemma inomhus igen och ska sova så vi orkar med att bada imorn. Har ni testat att bada en storpudel någon gång det tar ca 3-4 timmar om man ska klippa och fixa också. Usch jag valde fel ras :)


Kommentarer
Postat av: Erika

Den butiken har jag hört talas om! Där lär det finnas många saker som man bara måssste ha :). Kul med rapport! Klart vi ska ses och träna lydnad, det blir kul. Då kan jag också passa på att beundra din långhåriga, fast nyklippta pudel samtidigt :D!

2009-10-20 @ 13:35:24
URL: http://voff.pronoblem.se/
Postat av: Jessica

Roligt att ni börjat köra rapport! Jag tycker det verkar omständigt men jag är övertygad om att pudlisarna uppskattar det, springa i skogen och få belöning av folket :D

2009-10-20 @ 22:45:38
URL: http://storpudeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0