Systemsök

Snart bär det av till Boden för mig och lilla Nicke ska få vara hos mormor över helgen. De kommer ha så trevligt tillsammans förutom att Nicke kommer att stjäla sängen för mormor varje natt. Haha ska man ha hund får man lida lite också för att de ska ha det så bra som möjligt.

Under dagen nu bestämmde jag mig för att aktivera Nicke lite innan jag åker så att han har fått göra något. Så vi drog till klubben och körde systemsök på fältet med två kompisar. Hur kul som helst tyckte Nicke som sprang som en tok fram och tillbaka över fältet. Eftersom vi började träna flying(tror det stavas så) idag så blev det mest spring för honom. Lite trött blev han, vilket var poängen :)

Tror inte han hajade mycket av det vi gjorde men det kommer nog. Även kompisarnas hundar fick köra systemsök och de hade ju bara så kul. Springa springa och få en massa godis för det. Ha tycker hundarna vad dumma människor är ibland :)

Sen tränade vi lite också på att gå slalom mellan pinnar till agilityn tror han börjar klycka vad det är han ska göra där. Även om han har lite svårt att fatta att han ska vidare efter första rundningen av pinnen, men det kommer.

Kommentarer
Postat av: Erika

Coolt med flying! Så långt har Herr Vippson och jag inte kommit ännu.

2009-10-04 @ 19:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0