BUS

Nu har Nicke och jag varit på vår första BUS träffa på hemma klubben Botkyrka BK. Har inte haft allt för positiva erfarenheter av klubben tidigare. Trots att jag tävlar för dem. Men nu ändrades det, var en väldigt trevlig kväll med trevliga tjejer.

Både de som var där för att tävla och hon som höll i det. De ska vara två men en av tjejerna var borta just idag. Jaja hur som helst var först där på skotten och Nicke reste!! sig upp på skotten han som aldrig har varit berörd tidigare. Men såg det på budförningen också han gjorde en liten lov när skotten kom och tittade lite skeptiskt åt det håll skotten kom ifrån. Men det är så lite att det går att träna bort. Han ska bara bli tryggare i det han gör först vi backar lite och kör om inte mer med det. Det viktigaste är att han är trygg under platsliggningen då kommer det att funka kanon sen.

Vi fick träna på apportering på BUS träffen och det var kul. Fick en del nyttiga tips med hans slöa ingångar, tuggande pratade vi också om. Vi har gjort det mycket hemma men hade glömt bort att det fanns ett till steg så det var en bra påminnelse. Alltid bra med sådan.

Sammantaget en trevlig kväll. Och vi kommer att åka på fler busträffar så ofta vi bara kan.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Okej, någon malle har Ellen aldrig träffat. Däremot har jag en flatt som jag är "extramatte" åt och honom har Ellen fått att bete sig som en riktig pudel när han leker, haha!

2009-09-12 @ 16:59:35
URL: http://storpudeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0