Göteborg

Nu har jag varit i Göteborg utan hund och sambo i 3 dagar, 2 dagar kvar hos syrran sen beger vi oss tillsammans hem för att fira jul :) Undrar om min vovve saknar mig, sambon vet jag att han gör han har ringt varje dag :)

Jag kom ner hit i fredagskväll otroligt nog gick tåget i tid och vi kom in bara 10min sena kanske nytt rekord för SJ denna vinter, vi får väl se hur resan upp går. Men hoppas verkligen att vi inte blir strandsatta någonstanns på vägen. Det hade varit lite jobbigt. Jaja i lördags var vi ute för att skaffa oss lite julstämmning. Vilket betydde att vi besökte varenda julmarknad i Göteborg kändes det som. Vi började med Nordstan inte mycket julstämmning där i ett stort varuhus där alla människor springer runt och ska shoppa julklappar i sista minuten. Så vi vandrade vidare till Husaren ett Cafe med jätte kanelbullar :) stora som tallrikar lovar, glömde ju givitesvis kameran hemma så några bilder blir det inte. Därefter gick vi ner till Haga och deras julmarknad, där köpte vi lite gott löste att ha hemma sen.
Därefter var det dags för den riktiga julmarknaden, så vi begav oss bort mot Liseberg, vi var ju tvugna att vänta tills det blev mörkt enligt syrran för att det skulle vara vackrare då. Och håller med henne det var det, så vackert med alla jul dekorationer de hade satt upp och rikgtig julstämmning blev det när vi tog varsin varm choklad och värmde oss vid en kolgrill och därefter gick och köpte brända mandlar :) Underbart :)
Vi var vid det här laget duktigt trötta i fötterna och tog därför spårvagnen hem. Där vi tittade på film och käkade choklad sen sov i gott :)

I söndags då var vi ute i Nordstan igen denna gång var det vi som sista minuten shoppade lite julklappar:) men nu är vi klara nu kommer nästa steg att få med det hem på tåget härifrån. :)


Kommentarer
Postat av: Jeannette

Träffade din vovve i morse och fick en kram + puss.

Ses på onsdag.

2010-12-20 @ 12:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0