Spännande...

Ska bli otroligt spännande imorgon och se om nu mitt och syrrans tåg håller tiden hem. Annars får kanske tillbringa natten på ett SJ regional tåg, mindre kul kanske. Men som tur är har sambon försett mig med ett överlevnades kitt om det värsta skulle ske. Vi har en alumminum filt för kylan och 1 1/2 liter vatten :) sen får vi ta med massa mat så ska vi nog överleva :) Fast jag tror ju inte att det skulle gå så långt. Men man vet ju aldrig.

Har haft det trevligt här nere nu i 5 dagar, ikväll var vi på en trevlig resturang som i våras lånade ut sin toalett till oss, vi fick lite dåligt samvete när killen såg så besviken ut att vi inte skulle äta där. Så vi sa det, vi går och äter här nästa gång vi kommer till stan. Så sagt och gjort syrran och jag gav oss ut för att hitta resturangen först och främst, jag kom ju givetsvis inte ihåg vad den hette. Det vi hade att gå på var att jag kom ihåg att det var en medelhavs resturang. När vi hittade den efter en promenad i kylan så vet vi nu att den heter Jalla Jalla.

Vi gick in, välidgt lite folk, skönt, men det kom flera när vi skulle gå, vi var nog ute lite tidigt. Vi åt otroligt god mat men väldigt trevlig kypare. Jag tog lammfile med rotgrönsaker och poatisgratäng. Syrran tog en kycklingfile fylld med fetaost och oliver, otroligt gott :) Sen käkade jag en Baklava till efterrätt, som var snyggt upplagd, men då jag är värdelös på att ha med kanmeran får ni ingen bild på den. Syrran käkade en hederlig jordgubbssorbet. Väldigt god den också, sen tog vi oss hem vi spårvagn, trevligt att resa över jord i en stad inte så ofta man gör det om man bor i närheten av Stockholm.

Sen blev det filmkväll med te och nu ska det sovas så vi orkar med hela resan hem imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0