Upphittade saker

En stor glad nyhet nådde mig i förmiddags, min hundbur och tillbehör hade upphittats och var inlämnade till polisens hittegods avdelning. Hade tur att de förstod att de var min bur, allt tack vare att tjänstetecknet hängde kvar på buren.Hon som jobbar på hittegods avdelningen är gammal hundmänniska från botkyrka BK så gissar på att hon gick in på SKK:s sida och kollade upp Tazzanow´s Saphire och hittade där igenom mig :) Jippie säger jag bara så skönt att få tillbaka alla saker, ja nästan allt, alla hundgrejor var kvar med stövlarna och lite andra små saker är fortfarande borta och tror aldrig jag kommer se dem igen. Men det spelar mindre roll nu när alla hundgrejor är tillbaka.

Den tjej i huddinge som fick allt dumpat på sin tomt kommer få en stor blommbukett av Nicke och mig innan veckan är slut. Det är det minsta hon förtjänat.


Tusen Tack!!


På eftermiddagen idag var vi även ute och spårade jag och Nicke med den nyköpta sele vi skaffat i lördags, när jag trodde att de gamla inte skulle komma tillbaka. Så nu har jag 3st spårselar och 3st linor, jaja, alltid bra med reserver.

Hursomhelst så la jag spåret i skymningen på ett ställe där jag vet att det går massor av männsikor på dagen och när vi väntade in spåret några minuter kom en del hundägare och traskade över det. Perfekt då jag tänkt träna lite förledning och svårigheter. Spåret gick över 3 st gruspartier, en vanlig grusväg, en "grusväg" som är nära 15m bred och en 3vägkorsning som är ca 20 m tvärs över. Trodde att han i alla fall skulle få lite svårt, inte då, han traskade rakt över som han aldrig gjort annat i hela sitt liv. På ett ställe tappade han spåret lite efter vägen men hittade det snabbt igen. Han plockade alla 3 pinnar jag lagt ut så snyggt och båda bollarna som låg som dubbla slut med ca 60 m emellan.
Tror det var bra för mig att spåra i mörker med pannlampa, hade ingen koll på vart jag hade gått och inte. Jag behöver den övningen för att verkligen lära mig lita på min hund, jag tänker gärna i spåret, men där gick jag ju inte. Måste få in mantrat "Lita på hunden" i huvudet, ska testa det här igen på onsdag då jag slutar tidigt.

Kommentarer
Postat av: Marcus

sv: Haha på så vis :P

2010-11-16 @ 18:11:20
URL: http://tokigamasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0