Rugby SM

Nu har jag varit och tittat på första matchen i Rugby SM, första rugby matchen jag någonsin varit på. Det är sambon och hans far som är intresserade från början. Men det visade sig att det var en otroligt rolig sport att titta på, snabbt spel och mycket tacklingar, fick höra ett gamalt citat från en engelsman av sambon. Engelsmanen hade varit och tittat på amerikansk fotboll med en amerikansk vän som frågade vad han tyckte om sporten, han svarde
"Jag fattar inte varför de behöver 25kg skydd för att spela rugby."

Kan hålla med så rolig och tuff sport var länge sen jag såg, kan inte förstå varför den får så lite utrymme i Sverige, när något så mesigt och tråkigt som fotboll får hur mycket som helst.

Lite folk för att vara ett SM och inte ens en digitalskärm för poäng visning och tid. Tycker det är synd att inte ens utövarna verkar ta sin sport på allvar, men nästa gång jag åker till England vill jag se en rugby match där helt klart :)

Om någon undrar hur det gick så blev det Exelis - Hammarby 21-12.

Så nästa lördag ska vi iväg och titta på andra final matchen och hoppas på att Exelis vinner igen :)

Kommentarer
Postat av: yvonne

Vad kul att du gillar rugby Carro. Det är verkligen en kul sport att titta på om man förstår lite av spelet.

Och jag håller med dig om att det är sorgligt att rugby inte är större än så här i Sverige efter mer än 50 år. Det är så sant som du säger att inte ens utövarna tar sin sport på allvar.

Kram till dig :)

Yvonne

2011-10-17 @ 12:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0