HKL Spår

Ja, det gick inte så vidare bra på våran premiär i HKL spår.

Det börja kanon, Nicke gick ut och tog spåret direkt i rutan. Sen blev han lite osäker och gjorde en lov runt för att kolla, men valde samma håll igen och jag kunde andas ut när vi kom ut ur rutan utan att någon ropat på oss.

Vi traskade långt innan vi kom till första pinnen, så tror helt ärligt att vi klev över den först, första pinnen. Efter den hade han svårt på ett ställe vid typ ett kärr att hitta rätt men löste det. Gick en bit upp på en kulle och hittade en pinne i ett hål. Matte stolt, han fortsätter, får svårt igen nu är det massor av stenar som stör. Men min duktiga kille löser det också och hittar den 3:e pinnen. Sen har han fått upp farten så han kliver över de två andra pinnarna men de ser jag och plockar i farten.

KIllen drar iväg med mig ut bland stenar och små tallar där man knappt kommer fram som människa. Osannolikt att en spårläggare gått där. Men han får fortsätta en stund innan jag ger upp och inser att han plockat upp ett viltspår. Tur att jag har med kompass, litar inte till 100% på min hund inte. Så vi hittar tillbaka till vägen och sen åker vi hem. Funderar hela vägen hem på vad för slut jag kan ha som Nicke kan tycka är mera värt än viltspår.

Jobbigt läge det här med en sådan otroligt svår motiverad hund, men ska nog lyckas komma på något som kan funka.

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja, det är bara att bryta ihop och gå vidare ask me :D. Hejaheja

2011-04-20 @ 14:07:59
URL: http://voff.pronoblem.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0