Lycka är att....

1. Ha bra vänner runt omkring sig.

2. Ha en varm bostad.

3. Ha mat för dagen.

4. Ha någon att älska.

5. Ha någon som älskar dig och alltid finns där oavsett vad som händer och hur du än mår.

3 av dessa saker stämmer in på människans bästa vän Hunden.
Ta väl hand om din hund, den älskar dig vilkorslöst, älska den vilkorslöst tillbaka och du har en vän för livet.





Min vackra älskling :) Tazzanow´s Saphire (Nicke)

Tänk att han redan är 6 år grabben, känns som det inte var längesen, vi hämtade honom i Enköping. Första natten låg han i sin bur vid min fotända och gnällde ynkligt, stackarn saknade nog mor och syskon. Fick vände på mig och ligga med handen i buren för att han skulle kunna sova.

Dessa 6år har inte varit lätta alla gånger, Nicke och jag har inte alltid kommit så bra överrens. Så jag är otroligt tacksam att jag kom till Loviseberg när han var 3 och fick träffa alla underbara människor där. Nicke och jag har växt otroligt mycket under de tre åren med alla där har gett oss otroligt mycket.

Jag tror jag har allt på listan för att kunna vara lycklig :)
Jag har underbara vänner runt mig, som skäller och skiker när jag är korkad och tröstande och lyssnade när det behövs. Jag har fått en otroligt vacker lägenhet som jag trivs kanon i. Mat har jag varje dag att äta, till och med lite godis ibland ;) Och har två stycken som jag älskar och som älskar mig.

Tänk om man kunde inse hur bra man egentligen har det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja njut av livet min lilla älskling. Kram Mamm

2011-04-12 @ 08:37:34
Postat av: Anonym

Goa Carro, du har insett det viktigaste av allt, att förstå hur bra man för det mesta har det. Följ mammas råd och njut av livet när det känns bra, för ingenting är tyvärr beständigt. Men allt går att göra något åt. Kram o varma hälsningar

Yvonne

2011-04-14 @ 21:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0