Mera påskhelg

Vi gjorde även en sak till i påskhelgen, mormor bad oss hjälpa till att rensa hennes källare. Så vi bar upp tre kartonger och en påse, samt en röd läderresväska.

Sen fick vi barn, syrran, brosan och jag, se om vi ville ha något av innehållet, resten skulle slängas. Så efter lite blod, svett och tårar :) så hade vi delat upp det vi ville ha mellan oss.

Jag slutade med gammelmormors fin servis, vilken ingen annan ville ha :) lätt fördelning där.





Jättesöt tycker jag den är :) enda nackdelen man måste ju alltid handdiska sådant här porslin, men det kan det vara värt.
Men jag tror att kopparna blev kvar i den andra lådan, måste hem till mor och far och haffa dem innan de slängs, är ju väldigt roligt att ha kvar en hel servis :)


Hittade också denna söta ljusstake i sten :)

Det är så bra när man har helt annan smak än syskonen, då får jag allt jag vill ha. Kan inte fatta att ingen annan tyckte den här var cool :) 

Brosan tog också lite tallrikar men de var blåa, med ett stort mönster på.
Syrran fick jättesöta glas med fina blommor i frostat möster och den röda läderväskan :) Den kommer passa hennes stil perfekt :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Jag har försökt hitta din emailadress, utan resultat, för att maila dig artikeln.Kan du maila den till [email protected].

Vilken fin Blogg du har!

Med vänliga hälsningar Maria på vimedDjur.

2011-05-10 @ 21:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0