spår


Nicke på Smultronstället med en enligt honom mycket god glasskula :)



Det var en trevlig dag i somras, men nu närmar sig hösten med stormsteg och med det alla tävlingar :)
Den 7 september börjar vi med en kvällstävling på södertälje i Lydnads 3:an och hoppas att Nicke har mognat ihop lite under somaren så det funkar nu allt på samma gång. Igår gjorde han mig väldigt stolt då han tio mässigt gjorde rutan på våran träningstävling på klubben, våra domare satte till och med 10 på det tills jag tog upp bollen och belöna när han kom in fot igen :) var så glad.


Men annars är det brukset som hägrar och spår, jag har verkligen under sommaren försökt att klura till spåren för honom så att han får jobba lite. Och jag tror nog att han tyckt det varit kul. Han har fått gå spår där spårläggaren har haft med sig sin egen hund, det störde honom i början men han löste det varje gång :) duktiga vovve.


I onsdags tänkte jag att jag ska vara riktigt elak mot honom så jag tog med honom ut när jag la spåret och la även ut en tom patronhylsa som apport. Han blev knappt störd av sig själv när jag släppte på honom, han kolla lite där han hade gjort några turer ut men annars inget. Han markerade hylsan och tänkte sen gå vidare, nehe sa matte och han fick snällt stanna där tills han plockat upp den :) vilket han gjorde tillslut.

Så imorn innan vi ska ner och hjälpa till på klubben när belgarna har sin inoffciella utställning så ska jag vara lite elak mot honom igen. Han ska få några riktigt kluriga saker på spåret, tänker inte avslöja än, det får ni läsa imorn :) Men det ska bli kul att se hur man löser det.

Kommentarer
Postat av: Erika

Önskar er all lycka den sjunde! Är väl tveksamt om vi kommer och tittar tyvärr. Vippe har ju tagit en lååååååång paus från allt vad tävling heter ;-).

2011-08-29 @ 13:55:59
URL: http://voff.pronoblem.se/
Postat av: Marre&Rasmus

Här hålls alla tummar och tassar för er den 7sep.



Ha det gött. Kramiz

2011-08-31 @ 20:03:40
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Maria

Efter mycket slit börjar äntligen VimedDjur bli klar. Återstår gör att göra alla rasbeskrivningarna för hundar. Sidan ligger nu ute på nätet och du kan läsa artikeln här http://vimeddjur.se/.

Mvh Maria på VimedDjur



2011-09-09 @ 09:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0