Lydnads 3

Nu har vi kört vår första lydnads 3:a för i år och jag är helt nöjd med resultatet, men farmför allt mycket nöjd med hur Nicke och jag utförde tävlingen. Jag var lugn och glad hela vägen igenom och han gjorde så bra som jag har lärt honom att göra.

Vi slutade med 231,5 poäng och en andra placering. Nöjda och glad med andra ord. Jag tror jag kom ihåg att tänka på allt som vi lärde oss på kursen med Niina Svartberg, men behöver nog ett par tävlingar till för att jag ska lära mig ordentligt hur jag ska bete mig. Sen så kommer det här bli kanon.



Han gjorde i det stora hela ett fint fritt följ, lite störd blev han av publiken på läktaren men annars snyggt :)






Han la sig så snyggt på inkallningen :) han fick till och med en 9.



Inga tassar på :) Bildbevis.


Han hittar rätt pinne.


Och kommer tillbaka, lite lite tugg och i trav :) men vad tusan det börjar lossna.



Han var fortfarande lite störd av läktaren, så han missa första skiftet till stå, men annars gjorde han det bra min duktiga kille.

Rutan missade han, så den ska vi träna mera på. Men jag kan inte vara mera nöjd, så bra poäng fick han trots att han missa ett moment. Bådar gott för resten av året.

Kommentarer
Postat av: Jeannette

Grattis och bra bilder blev det också, så jag är nöjd med min insatts.

2011-02-07 @ 08:27:04
Postat av: Erika

Vad kul! Bra där!! Nu är ni i form! Kikade på tvåan sedan och konstaterade nöjt att min träningskompis med råge blev uppflyttad till trean med sin 16-månaders rottis :D.

2011-02-07 @ 11:10:29
URL: http://voff.pronoblem.se/
Postat av: Camilla o Frodo

Supergrattis!! Mycket bra jobbat.

2011-02-07 @ 20:27:24
Postat av: Teddy, Malou o Roger

Hej!

Grattis till andraplaceringen!! Vad duktiga ni var. Roligt att se bilder från tävlingen.

Läste att du hittat en Kennel du gillar i USA. Hoppas, hoppas, hoppas att går bra att köpa valp därifrån. Vi är så glada att du gillar färgen på vår lilla Teddy. (Han är mörkare nu, har nyligen blivit klippt). Verkar bra att köpa storpudel med arbetsbakgrund och jaktchampions till föräldrar. Underlättar säkert vi träningen i framtiden.

Ha det så bra!

Pudelhälsningar från Teddy, Roger och Malou

2011-02-08 @ 15:25:59
URL: http://www.teddybus.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0