lydnads 3:an

Idag gick det inget bra för pudeln och mig på tävlingen. Det blev ett elände som sagt var och några bilder blir det inte här av det heller. Hade med en fotograf men orkar just nu inte lägga in dem. Får se om de kommer upp imron.

Han börjar bra med en 9 på friaföljet och slutar fint med en 9 på fjärrdirigeringen men där emellan var det katastrof måste jag ju säga.
Han kommer inte på inkallningen ???? det trodde jag aldrig skulle hända, där borde jag ha vänt mig om och sagt fel och struntat i momenet. Men så smart är man ju inte utan han får ett dubbel komando, dumt av mig, Men efter det gör han inkallningen snyggt.

Sen hör han inte eller nått när jag säger apport på metallen, men där finner jag mig snabbare och säger fel. Så där fick han i alla fall inget dubbelkomando. Visst vi nolla men jag lär honom inte en massa dumheter i alla fall. Rutan missade han också, så där fick han också höra fel och bryta så en nolla där med.

Men som sagt han slutade snyggt med fjärren så den fick jag belöna ordentligt, vilket var skönt. Så hur som haver, vi får träna mera. Tror vi får lägga om träningen lite då han går så jäkla snyggt på träning men inte håller på tväling. Måste tänka om där men lill killen och se om något hjälper. Annars får han nog snart gå i pension från lydnaden så kör vi med bruks istället. Han verkar tycka den lydnaden är roligare.

Kommentarer
Postat av: Erika

Inte ge upp! Det är bara att bryta ihop och gå vidare :D. Och fundera på vad som gör att han tappar på tävling. Går det att träna annorlunda? Vilken attityd har du på träning jämfört med tävling osv.osv.? Jag själv har ägnat vintern åt just detta, bryta ihop :), ompröva träningssätt och hitta balans igen. Kram från oss och kämpa på!

2011-02-27 @ 22:30:46
URL: http://voff.pronoblem.se/
Postat av: Carro

Tack Erika :) jag bröt ihop under natten och nu är vi igång med nya tag. Jag tror mitt problem är att jag belönar för mycket. Måste nog lära honom att hålla ett helt program innan belöningen kommer. Det blir mycket slit, men jag vet ju att han kan göra alla moment så det är frustrerande att det inte ska funka på tävling :) men vi kommer igen.

2011-02-28 @ 16:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0