Ny träning

Så nu är det färdig deppat och dags för nya tag i träningen. Start idag, vilket vi redan gjort :)
Var på klubben en stund efter jobbet med Marion och vi hade båda funderat i samma banor när det gällde min knäppa pudel. Belöna mindre, så vi gjorde ett test, först två moment i följd utan belöning. Han gick bra på det.
Sen drog vi upp svårighetsgraden ganska mycket, Marion dirigerade mig genom ett helt program utan att jag fick belöna ett korrigera Nicke.

Kan lugnt säga att han var väldigt paff. Han gjorde allt han skulle men blev väldigt osäker. han började tänka, istället för att strosa runt i sin vanliga nonchalanta stil. Kul att se faktiskt för han höll ihop rent koncentrationsmässigt hela vägen. Nu ska vi bara vänja honom vid att matte är så tråkig vid dirigering och att belöning kommer tusenfalt när man är klar med ALLT. Så får vi se om det gör någon skilland.

Tror jag måste hålla honom mera i bubblan än vad jag gjort hittills. Han behöver nog det för att komma ihåg vad han ska göra hela progamet igenom. Vi får inte fladdra iväg alls. :) tror någon att vi lyckas?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja jag tror att ni kommer att klara det galant.

2011-03-01 @ 08:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0