Vintern tar visst aldrig slut

Nu ska vi köra tre dagar i ett här :)

Börjar med torsdag kväll, då vi hoppade över träning pågrund av snöstromen, hade nog problem att ta mig hem från jobbet i alla fall.

Sen kom det roliga när man skulle till jobbet på fredag morgon.
Och bilen ser ut såhär:



Kan ju bara berätta det att det tog en halv timme för mig att komma ut från parkeringen och under den tiden körde jag fast 4-5ggr i den djupa snön :) bra start på dagen.

När jag kom till jobbet undrade jag hur i H-vete vi skulle kunna få ut posten. Då kommer chefen och säger att vi kör vad vi kan, ser vi att vi inte kommer kunna komma fram på en väg. Ska vi inte ge oss in där. Skönt för oss med elbilar att höra. Så ut vi begav oss, min bil hade precis kommit tillbaka från service så var hoppfull att det skulle gå hyfsat i alla fall. Men icke sa Nicke, de hade inte hunnit ploga skoghemsvägen när jag kom dit, min första väg så trögt gick det. Men det funka tills jag kom till slutet och skulle vända. Då satt jag fast, som tur är finns det snälla människor, fick låna en spade av en tjej och hon hjälpte även till att skotta :) stort tack.

Sen när jag kom till nästa väg hade de plogat, vajert tänkte jag glatt tills jag skulle stanna vid första brevlådan och fick klättra över en meter hög snövall för att komma åt lådan :) samma sak vid alla lådor. Jag fick hoppa över 3 vägar, gick bara inte att köra in där. De kortare sidogatorna gick jag runt, men de långa inte en chans. pulsa runt i knädjupsnö och släpa på en massa post, nej tack.
Så så gick det med det, så om ni inte fick någon post i fredags, ha lite överseende med oss stackars brevbärare, just nu är det inte ett lätt jobb.

Till mina stora glädje :( när jag kommer hem så har de fortfarande inte plogat på våran parkering. Så det tog en halv timme och typ 4 fastkörningar innan jag kom in på platsen.

Sen nu i lördags har jag varit hemma och slappat och gått långa promenade med Nicke.


Vi passade på att leka ordentligt i snön :)







Vi gick som ni ser längs sjön. Och då ser jag den här typen ute och gå på isen. Fattar inte hur den personen vågar det, efter att vi har haft plusgrader?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0