Tävlingspudel

Tränade en kort stund på klubben idag och måste bara säga att Nicke börjar kännas som en riktig tävlingspudel nu:)

Han är fokucerad på ett annat sätt än förut och mycket mera säker i det han ska göra. Tror han mognat till sig lite nu vid nästan 6 års ålder. Han har även börjat att galoppera in med vittringsapporten vilket är en helt ny grej för honom :) roligt.

Sen en helt annan grej som jag hittat, för det första hur många vet att Pudeln enligt den ena av de Amerikanska kennel klubbarna räknas som en jakthund. Och dessutom har jag äntligen hittat en kennel jag vill ha en valp ifrån. Det lär ta ett bra tag innan jag kan få det eftersom kennel ligger som ni kanske redan gissat i USA. Men den heter Louter Creek och om allt är bra med dem och resten så ska det nog kunna bli en valp därifrån om ett år eller två.
De föder enbart upp pudlar som används till jakt, två av deras hundar har fått champion titel i jakt och de har även varit med i en Norsk tidning Hundesport i ett repotage om sin kennel. Väntar på svar från norska kennelklubben så jag kan läsa den i sin helhet sen. Men här är några oläsliga bilder iaf.






De är bara så fina och häftiga. www.redhuntingpoodles.com



På söndag bör det av till viksberg och första tävlingen för i år. Om det nu bara kunde komma ett PM någon gång, känns trögt med det. Men men, bara vänta och se, får väl ringa och fråga om det inte kommit innan onsdag.

Kommentarer
Postat av: Erika

LYCKA TILL! Min kompis som ska tävla tvåan med sin rottis har redan fått PM. Ring och kolla! Kram

2011-02-02 @ 07:58:48
URL: http://voff.pronoblem.se/
Postat av: Teddy, Malou o Roger

Hej!

Åh, vad roligt att du hittat en passande Kennel! Hoppas, hoppas, hoppas att det går finfint att köpa röd/aprikos valp därifrån! Vi är så glada att du gillar färgen på vår lilla Teddy. :) (Han är ännu mörkare nu. Har nyligen blivit klippt). Verkar jätte bra att köpa storpudel med riktig arbetsbakgrund och jaktchampions till förälder/föräldrar. Underlättar säkert vid träning i framtiden.

Ha det så bra!

Pudelhälsningar Teddy, Roger och Malou

2011-02-08 @ 15:13:21
URL: http://www.teddybus.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0