träning

Tränade igår och idag på vår svaga punkt i trean, i alla fall det som kännts som svagast förut, nämligen vittringsapporteringen. Han har alltid (peppar peppar) valt rätt, men han har aldrig kommit tillbaka med den till mig förut. Nu börjar han göra det och förutom lite tugg så ser det riktigt bra ut. Han galopperar ut väljer rätt och visserligen 4 gånger av 5 travar tillbaka. Men spela roll han kommer tillbaka det är huvudsaken just nu.

Han gjorde rutan väldigt fint på träningen idag, han hittar mitten fint och galopperar snyggt dit och ligger stadigt kommer fint på inkallning och har en hyfsad position när han ska in i fotgåendet.

Det enda som inte känns bra nu är inkallningen, han har börjat ta en massa steg igen på ställandet, vilket är synd för han gör så snygga läggande. Så det ska vi lägga ner lite krut på fram till den 6 feb. Så han stannar säckert och bra.

Han gjorde en väldigt fin fjärrdigigering från i alla fall ca 25m avstånd. :) det känns kanon bra att han har förstått att avståndet spelar ingen roll det är vad matte säger vi ska göra oavsett hur långt bort hon står. Det känns säkert, nu borde han göra det bra på 10m som det är i 3.an, men man ska aldrig ropa hej för tidigt.
Men just nu känner jag mig lugn och säker på vad vi kan och var vi kan brista. Känns bra att ha koll på det, då kan jag förbereda mig för det. Så jag har koll på mig själv på tävlingen, det får bli huvudmålet att träbna mig inte hunden. Sen får vi se hur det går :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0