Träningsrik helg

Denna helg var det hund för hela slanten, i lördags var vi nere på klubben jag och nicke och tränade med ett gäng kompisar. Han gick riktigt bra, rutan gjorde han riktigt snyggt, tror den börjar lossna för honom :)

Vittring gick bra, vi fick hjälp av lasse att träna lite tävlingsmässigt vilket han klarade någorlunda sånär, men nu kommer han tillbaka varje gång av sig själv :) stort plus.

När hela gänget tränat klart blev det korvgrillning och snacka ett tag i stugan. Trevligt :)
sen bar det av hemmåt för oss för sambon och jag skulle ut och köpa gardinstänger så vi kunde få upp de fina gardiner vi fått i inflyttningspresent.
Hade tänkt lämna nicke hemma, vill inte ha honom sittande på Ikea parkeringen ensam. Men när vi gjorde som vi alltid brukar och slängde ut godis på golvet och stängde in honom i sovrummet, han har aldrig varit ensam i en hel lägenhet förut. När jag bodde hemma var han alltid i mitt rum för kattens skull och sedan flytta vi till en etta, säger sig ju självt hur det var där. Så när vi skulle gå börjar skrället skälla, pipa ynkligt och krafsa på dörren och dum som jag är så slutar det med att han får följa med. En lycklig pudel, mindre lycklig matte som måste börja om med ensamhetsträning av hunden. Antingen känner han sig inte trygg här i nya lägenheten än, eller så har han varit alldeles för lite ensam under de senaste åren då han är hos mormor på dagarna och sedan med mig eller leffe eller båda på kvällarna. Jobbigt läge:(

Men i söndags bar det av till klubben för sökträning, vilket blir på plan såhär års med markeringsövningar och lite lydnadsträning. Vi hade även besök av Maria tjejen som driver nättidningen Vi med Djur. Hon var där och gjorde ett repotage om klubben, kan meddela här senare när de kommer ut på sidan: www.vimeddjur.se

Sen en promis runt vattenverket och sen hem och sova, riktigt trött nu. Kan säga att det gick rätt segt på jobbet idag för mig. tog lång tid att få ut allt.
Men så blir det :) blir säkert bättre sen när jag lärt mig allt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0