Morgonträning

Idag fyller min kära syrra år :)
Och eftersom min sambo fixat sommarjobb åt henne på sin firma så bor hon hemma hos oss.
Sambon går upp 05.00 för att åka till jobbet, vilket betyder att syrran gör samma sak. Vad betyder det om man ska gå upp och gratta syrran på hennes födelsedag. Jo man får gå upp 04.45 :) Jippie , men det var trevligt att äta frukost tillsammans.


Så när de lämande hemmet vid 05.50 så begav sig Nicke och jag till klubben, eftersom jag börjar 07.50 var det onödigt att gå och lägga sig igen. Så vi fick lite morgonträning gjord. Nicke tyckte det var kul, han var riktigt pigg, skönt att träna när det är svalt ute sa han :)


Vi körde ett par skick uppletande på plan, med andra ord linjetag, har jag fått lära mig att det heter. Nicke gjorde fint första gången och tog in båda sakerna utan att byta :) Andra gången fick han se när jag la ut sakerna, då bytte han på invägen, men det får vi jobba på, han kom in i galopp alla 5 ggr :) matte överlycklig.


Sen blev det en liten promis.


Sen körde vi lite lydnad innan vi åkte till mormor och lämnade Nicke. Vi hade roligt :) busträning blev det, man måste ha det ibland också, vi har fått lära oss ett roligt sätt att träna hopp på som vi körde och så lite slalom. Har kört för mycket med 8 pinnar, Nicke hoppa ur där, trots att jag satt upp 12, han är smart den hunden. Han kan räkna :) men han märkte snart att man måste gå ingenom alla för att få sin boll. Så det var inga problem sen, får komma ihåg att köra ett par gånger på 12 pinnar innan tävlingen bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0