Spår

Så nu är denna helg nästan över också, och dagarna går snabbt nu. Bara en månad kvar till U-SM, ska bli roligt att köra det :) tänk att man är ungdom fortfarande.

Hur som helst, vi ska ju köra högre spår där, och som enda deltagare där så tävlar jag mot mig själv, vilket ju gör att jag vill att det ska gå så bra som möjligt. Alltid mera press, eller vad man ska säga, om man kämpar för att slå sina egna mål. Jag hoppas på att vi lyckas med en bättre lydnad och bättre uppletande än förra gången vi körde högre, det är mitt mål.

Så vi har varit ute och tränat spår och uppletande nu som "galningar". Idag var vi ute och tränade på spårupptag och han hade riktigt kul, han fick ju belöning snabbt hela tiden och bara roliga bollar. Så det gick kanon :)

 

Vi har även tränat en del uppletande och peppar peppar, har han börjat galoppera tillbaka med sakerna till mig nu. Så jag tror att det börjar lossna. Han har nästan slutat att välja saker också nu, men det tror jag inte att jag får bort helt fram till 4-5 aug.

 

Lydnadsmässigt så börjar det lossna riktigt bra, han har börjat fatta framåtsändande ganska bra nu, och krypet går bättre och bättre. Idag gjorde vi som Anna sagt åt oss och han fick bara krypa långt utan att vara i position, och han kröp nästan 25 m :) kanon bra jobbat av grabben. Klarar han det, kan han krypa 8 m sen också. Men då ska det visserligen vara i position. Men en sak i taget.

Vi får se hur mycket jag hinner lära honom nu denna månad, men jag ska låta honom ha tråkigt sista veckan innan tävlingen som jag gjorde innan förra. Det funkade bra på honom, han taggade till ganska bra. Så nu är det bara att fortsätta som vi gör och hoppas att alla håller tummarna för oss i augusti :)


Kommentarer
Postat av: Jeannette

Klart jag håller tummarna för er, mina gullungar.

2011-07-03 @ 19:02:30
Postat av: Jeannette

Klart jag håller tummarna för er. Kram

2011-07-04 @ 07:56:51
Postat av: Erika

HÄR SKA DET HÅLLAS TUMMAR! Och har du tänkt på att du kommer att VINNA din klass oavsett hur det går ;-)?

2011-07-04 @ 18:30:30
URL: http://voff.pronoblem.se/
Postat av: Carro

Måste bli godkänd för att det ska räknas :) Men mitt mål är att det ska kännas bra, att jag ska känna att vi har gjort vårat bästa :)

2011-07-05 @ 18:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0