SM i lydnad och agility

Denna helg har det varit SM i lydnad och Agility inne på Polishögskolan i Solna. Så jag bestämde mig för att besöka mitt första SM och kika lite på agility främst. Lyndanden hade och också planer på att se, men då den skulle börja kl 9.00 på morgonen, så sov jag och sambon för gott för att hinna till den. Är det helg så är det då ska man inte vara ute och springa för tidigt, måste iaf gå upp till jobbet imorn :)

Så i detta underbara regnväder, begav vi oss först till mormor och dumpade av Nicke, som skulle få sova hela dagen i lugn och ro och slippa sitta i bilen. Sen gick färden vidare mot Solna och jag körandes i stan, usch för det, folk kör som idioter rent ut sagt. Men vi kom iaf fram helskillnade och hittade snabbt till Agility ringen, där Hoppklass Lagre höll på som bäst.

När vi tittat på det en stund blev det shopping i tälten :) även om det var en ganska lugn shopping runda då regnet vräkte ner.



Men några saker hittade vi, en tung apport till Nicke och skor till mig.



150 spänn för ett par skor är ett helt okej pris tycker jag :)



Sambon hittade en ny jacka, men han ville inte vara med på bild :)



Därefter tittade vi på agilityklass medium en stund och det var en hel del pudlar som var med här :)

Sen hade vi tröttnat på regnet för länge sen, så vi begav oss till Ikea i Barkaby för att titta på en soffa vi spanat in att vi vill ha.

Där hade de västa jippot, de hade gubbar på styltor, tjejer och killar som sprang runt och sjöng och det bästa av allt.



Kärleksmums :)



100m med kärleksmums :) kan det bli bättre.



Så allt som allt blev det en ganska rolig dag, trots regnet :)

Kommentarer
Postat av: Marilyn&Rasmus

Det var billiga skor och snygga är dom också :D Här hoppade man SM då magen var i olag, hm.

Kan tänka mig att det var kul o spännande o få se alla duktiga ekipage, framför allt (Niina & Skoj).



Om det inte öser ner allt för mycket ikväll så dyker vi upp, annars ses vi nästa torsdag.



Önskar dig/er en trevlig Midsommar. Kramiz

2011-06-23 @ 13:01:07
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Marre&Rasmus

Jösses så det regnade här hos oss igår kväll o som du såg, så dök vi då inte upp, men som tur kommer fler tåg :)



Glad Midsommar på er :D



Kramiz

2011-06-24 @ 11:14:27
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0