Spår och uppletande

I eftermiddags var Nicke och jag ute på vårat första spår för året :D, visserligen halva i snö, men vad tusan man kan gå i skogen nu iaf.

Vi åkte efter jobbet bort till gravkullarna och lade ett litet spår, typ 100m med två pinnar och ett slut. Medans det fick ligga till sig lite så körde vi lite uppletande. Gjorde en miniruta på ca 10x40m bara för att se om allt vårat slit med föremålsintresse under vintern lönat sig.

Tror att de gjort det, la ut 4 föremål, Nicke fick sitta och titta på. Han drog ut med fin fart på första skicket och hittade en hockeypuck :) matte glad= Nicke godis. Han drog ut lika fint på andra skicket och hittade vanten och kom fint tillbaka så skönt att han inte är mycket för att tugga längre, tror vi fått bort det ganska bra. Sen gick han ut på tredje, fin fart där med och letade en lång stund, men hittade inget. Han började leta bakom mig, då avbröt jag honom och skickade om honom. Samma sak två gånger till, fjärde utskicket då trava han ut, men då hittade han pinnen :) matte superglad= Nicke godis och avklädd. Sen traska vi ut för att hämta snitslarna och då hittade han sista föremålet av sig själv, duktiga ponke.

Sen var det dags för spår, som legat 20 min. Han var ivrig att få komma ut men virra bort sig totalt och missade första pinnen. Hittade tillbaka och hittade andra pinnen :) sen gick det spikrakt i spårkärnan, var snö där så det såg jag :) och rakt fram till bollen. :) Så matte nöjd med dagen och premiären i skogen för i år.
Men massor av träning återstår.

Kommentarer
Postat av: Erika

Roligt med skogaktiviteter!!! Väntar ivrigt på barmark så ska valpen få komma igång och spåra. Uppletande tycker jag också är kul. Saknar sökträningen jättemycket, men valde bort den då Vippe inte är någon tävlingstalang i den grenen (även om han var duktig på träning). Det kanske kan bli något för Selma om hennes leder kommer att vara friska. Risky business med labbar tyvärr. Tycker det är inspirerande att du gör så mycket kul med Nicke!

2011-03-09 @ 07:10:35
URL: http://voff.pronoblem.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0