Störning :)

Denna helg har ängats åt att träna spår och störning på plan.
Spåret i lördags gick väl sådär, han jobbe snyggt och motiverat framåt i spåret, men missade båda pinnarna och slutet. knäpp pudel :)Sen åkte vi till klubben på eftermiddagen och slängde ut alla störningsgrejor på plan vi kunde hitta. Stolsdynor, skor, tallrikar, glas (i plast givetsvis) och en massa bollar. Tennis bollarna var svårast för Nicke, men i slutet fick jag honom att välja mig framför bollarna när jag skulle belöna honom :) jippie.
Men han hade inga problem att ligga kvar när jag sköt iväg bollarna med racket. Duktig kille och att apportera tennisracket var kul värre :)

I söndags var vi ute med gänget på gravkullarna och pia gick ett kort spår till Nicke runt en kulle. Efter en massa strul på påsläppet, han tog upp det kanon fitn första gången men tappa bort sig och gick tillbaka sen var han lost. Skicka på han igen och nu gick det bättre. lite strul som han löste kanon snyggt och hitta första pinnen :)
Sen kom vi upp på kullen, där blåste det ju som tusan, men löste ut det också och hittade den andra pinnen.
Men han missade slutet så, vi har en del att jobba på, sen ska han orka runt 1200m också, det är en annan fråga :)

Vi tränade störning idag med, och som sagt det är bara fantasin som sätter gränser, så nu ska jag ta reda på hur fantasifull jag kan vara med att komma på störning för min hund.

Idag fick han göra fjärrdirigering bakom en stor svart väska där han knappt såg mig över kanten, samt på en stor stolsdyna :) han gjorde båda så snyggt :) dutkig kille.
Han fick göra hopp/apport med ett badminton racket :) Skit kul tyckte Nicke, fast han hade lite svårt med var han skulle gripa racket någonstanns.
Men det roligaste var ändå att se honom på vittringsapporteringen, han hade så kul, svansen gick hela tiden. Gömde bara en pinne bland alla saker som såg ute på plan. En gång i en stövel, engång under en massa saker, den var svår, en gång slängde jag ut massa plasttallrikar och la pinnen i mitten :)

Sen gjorde vi ju även inkallning över alla grejor, inga svårigheter där för pudel. Han  brydde sig inte ens när jag lämnade honom, gick och hämtade en massa saker och slängde runt med innan jag ropa. Han brydde sig inte ett dugg om dem, utan kom snyggt i fullfart :)

Det är bara så kul att träna sånt här :)

Någon som har förslag på störning lämna dem gärna här :) vill ha mera ideer.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gosedjur och bananskal

2011-03-27 @ 20:18:24
Postat av: Carro

Bra ide :) men vill gärna att han kommer in med grejorna och inte käkar upp dem ;)

2011-03-29 @ 17:35:26
Postat av: Anonym

Bananskalen kan bli en utmaning, klarar han det så kan han allt.

2011-03-30 @ 08:41:11
Postat av: Carro

Så sant :)

2011-03-30 @ 18:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0