Träningstävling

Idag hade vi träningstävling på klubben och nicke och jag kämpar vidare med vårat fokus.
Han gick en kanon snygg fritt följ :) släppte inte en cm ens och höll kontakt hela tiden och var tyst.
Sen spåra det ur :) vi körde nämligen högre klass där säger ju tävlingsledaren komendera när du ska ställa hunden i inkallningen. Det har vi aldrig gjort kom jag på, Nicke stanna tvecksamt och stod sen och glodde på vår TL med hakan i backen och vad tusan snackar du om blicken :) andra gången gick det bättre men måste jobba på det.

I framåt sändande så gick TL med vid sidan och det blev Nicke väldigt störd av, en sak till att träna på. I krypet så tjöt han och strutta runt. Måste träna det med komendering, han har börjat krypa snyggt annars :)
I skallet skällde han efter tyst komando så där får vi träna mer. Hoppet gjorde han super snyggt. Så vi börjar bra och slutar bra men däremellan måste vi träna lite mera :)

Får se hur det går den 17 april sen. Jag är glad om vi kommer runt spåret :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Så bra med träningstävling!!! Ska hålla tummarna för er i april :). Gogogo!

2011-04-01 @ 12:41:04
URL: http://voff.pronoblem.se/
Postat av: Anonym

Vilket jobb NI har, men det låter kul!

Det går säkert bra den 17/4 ska du se! Jag håller också tummarna så då får jag väl låta bli att påta i trädgårn den dan.

Kram Yvonne

2011-04-01 @ 17:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0