Uppletande

Idag kom jag iväg tidigt från jobbet :) så skönt. Så Nicke och jag drog iväg till klubben för att träna lite hämta in saker övningar. Vilket ju är en viktig del av uppletande. Att komma in med saken  man hittat. Något som min lilla pudel haft svårt för. Så vi gör en enkel övning, går ut på vår stora plan och kollar vinden. Sen traskar jag rakt ut och lägger sakerna på vänster sida eftersom det blåste därifrån. Sen går vi och hämtar pudel som får springa ut och hämta saker. Det är roligt att se hur han får sakerna i näsan när han passerar och dyker direkt på dem :)

Vi tränade även lite lydnad, vi har börjat nosa på dirigerings apportering nu, sen får vi se hur det går med att komma till elit :) Kom just på att jag måste läsa nya reglerna så jag vet om de ändrar något sen.
Vi träna apport med en kapad brandslang och en dummie, kul sa Nicke att slippa apportbocken ibland.

Han hämtar in 6 saker i rad utan större problem, lite omtag och en grej han ville tugga lite extra på. men det börjar lossna helt klart. För det mesta nu för tiden så hämtar han grejen och vänder direkt upp mot mig. Kul :)

Sen var det ju våffel dagen idag :) börjar med att chefen står och gräddar våfflor till oss :) sknacka om bra chef, så enkel grej som betyder så mycket för oss vanliga anställda:)

Men mer våfflor blev det, eftersom vi var ju tvugna att käka våfflor till middag idag också, så just nu har jag våfflor ända uppe i halsen :) men det är ju bara så gott. Ska avsluta dagen med vattenmelonj, vindruvor och nötter framför en film sen :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Myyys. Med våfflor. Och uppletande. Och lydnad. Dottig Nicke! Här har vi i a f tränat lydnad på klubben idag. Duktig pudel och duktig svart liten korv :).Behöver fixa till en hel del på klasstreprogrammet med Vippe, detaljer som inte är så snygga.



Vi har också nosat på apportering som i elit och att runda en kon. Och testat att hoppa med metallen. Men hur var det nu. Tysta hundar i elit ska det vara va ;)?

2011-03-26 @ 17:54:03
URL: http://voff.pronoblem.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0