Uppletande

Nicke och jag har tränat uppletande 3 ggr denna vecka :) tänka sig att hunden fortfarande tycker det är kul.
I onsdagsvar vi nere på klubben efter jobbet och jag slängde ut 5 föremål medans han fick sitta i bilen och vänta. Sen tog jag ut honom och satte på tjänstetäcket vid bilen. Han drog mig ut på plan, men tror ärligt inte han hade minsta aning om vad han skulle göra.

Tji fick jag, leta sa jag och han drog ut. Visserligen håller han på och spårar hälften av tiden han letar, men jag tror om jag bara låter honom jobba själv så kommer det försvinna av sig självt, när han upptäcker hur ineffektivt det är. Om han nu någonsin upptäcker det :)
Men in med 4 föremål kom han och bara ett omskick den gången när han började leta bakom mig. Där tänker jag faktiskt lägga mig i. Vill inte ha en hund som letar bakom mig.
Nu kunde ju detta ha varit en engång förtelse med min vovve, som aldrig gjort såhär förut.

Men Marion och jag körde lite uppletande med vovvarna i fredags, där nicke fick gå först. Han hämtade in 4 föremål då också och inget omskick denna gång. Han letade tills han hittade. Visserligen bytte han föremål engång så där får vi jobba mera. Men kan inte vara mer nöjd med min pudel, han börjar ju faktiskt haja något. Det trodde jag inte för 1 1/2 år sen när han varken gick ut eller in. Speciellt inte inte in med någonting:) så det är super kul att det börjar lossna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja Nicke!

2011-03-14 @ 09:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0