Godkänd HKL Spår

Ja, vi var ju och tävlade HKL Spår igår, och även om vi inte kom hem med någon pokal så är matte hel nöjd med sin lilla vovve.

Dagen började kl 04.45 med att väckarklockan ringde, upp käka frukost, ge frukost till sömning pudel, klä på sig. Ut och gå med sömning pudel som helst hade velat ligga kvar med husse i sängen. Matsäcken var packad dagen innnan :) bara stoppa ner i väskan.
Hämtade bilen och lassade in allt, inklusive trött pudel :)

Sen fick GPS:n göra sitt jobb och leda oss ner till Nynäshamns BK där hela tävlingens skulle gå av stapeln. Vi samlas i stugan 7.00 och drar lott. Jag har som vanligt otur, när man för en gångs skulle vill ha ett tidigt nr så får man nr 10 sist?!! Jaja bara vänta ett långt tag innan vi fick gå på vårat spår.

Den första stora upplevelsen kom när vi skulle släppa på och jag ser att det är ett utfodringshus mitt i rutan!! Inte mycket att göra åt, skicka ut Nicke, han traskar glatt ut och klipper spåret och sätter fart.

Bakspår, Tillbaka till rutan!!!!

Jippie, tänker jag och vänder Nicke som ser ut som ett stort frågetecken och undrar vad jag håller på med. Han hade ju spåret. Jaja, efter lite strul kommer vi ur rutan åt rätt håll och det bär iväg ut i skogen. Nicke kliver över de två första pinnarna, jag ser dem och klipper dem i farten :) snabb som man är.
Nicke hittar 3:e, 4:e och 5:e pinnen utan problem, sen kommer vi ner i en sänka där tappar pudel bort sig totalt. Så då traskar han tillbaka till innan 5:e pinnen och börjar om, där trodde jag tiden var helt körd men han fick fortsätta, ville se om han kunde reda ut det här. Det gjorde han, han hittade 6:e pinnen och sen gick det först 7:e pinnen inga problem sen tog han slutet :)

Då kunde inte matte hålla tillbaka tårarna, hon var så stolt över pudel, så nu sket hon i om tiden hade fixat sig eller ej, Nicke hade gått runt ett helt spår och vi hade fått med oss alla pinnar :)

Nicke fick en stor guldstjärna med sig hem där :)

När vi kommer ut och träffar mottagaren är han övertygad om att tiden räckt, så vi åker ner till klubben och tänka sig tiden räckte på hårt :) vi kom runt på 29 min så nu skulle det köras lydnad.

Den gick väl si så där :) han körde efter bästa förmåga, vi får hem och träna lite mera, men  matte nöjd med pudel här också. Han låg så fint på platsen sen också, trots att två hundar gick upp :)

Nu var det bara uppletande kvar, herregud Nicke hämtar ju inte saker. Så här skulle vi nog ta en nolla med oss hem men vad tusan jag var så stolt över min pudel i alla fall :)

Vi kommer upp som sista hund till rutan, då har alla innan plockat 4 saker. Skickar ut Nicke och förväntar mig att han ska springa runt i 5 min innan vi går därifrån :)
Men här förvånar min lilla vovve mig stort. När det är två min kvar börjar hunden plocka saker. Han kommer in med en liten kudde och matte så överlycklig som bara den :) skickar ut honom igen och han plockar in en sak till, bredvid där han hittat den första, visar sig att han bytt föremål där. Ett skick till hinner vi med och han traskar lugnt ut och hittar en 3:e sak, hinner ta två steg mot mig innan tiden är ute :) men den räknas så han har på sitt första tävlings uppletande plockat in 3 saker :) matte trodde hon skulle dö av lycka, domarna hade roligt åt mig när jag bara dansade runt och skrattade med pudel :)
Det bästa var att vi fick en 5.a :) jippie.

Totalt slutade vi med 449,25p och godkända i HKL Spår.


Kommentarer
Postat av: Erika

Yesssss! Ni fixade det! Grrrrattis! Det var jättebra gjort tycker jag och där har man mycket att lära av er. Testa, träna, testa igen osv. Härligt!

2011-05-30 @ 07:19:57
URL: http://voff.pronoblem.se/
Postat av: Jeannette

Grattis, man ska dansa och vara glad när det går så bra. Kram till er båda

2011-05-30 @ 10:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0