Spår och uppletande

Då jag varit ifrån min lilla vovve i fyra dagar hade givetsvis ja lite abstinens att träna igen. Så i onsdagsmorse var vi ute och spårade innan jobbet. Först gick jag ut spåret det blev ett kort spår med 2 pinnar och slut. Sen la jag ut en minni ruta för uppletande den var väl 15- 25 m eller nått sånt. Eftersom jag har börjat träna om nicke med uppletande, att bara klicka när han hittar en sak och kasta godis så har vi inte kommit upp på större avstånd än. Han måste ju höra klickern. 

Men sen var det dags att hämta pudel, han traskade i lugn maklig takt ner med mig mot våran lilla uppletande ruta. Kissade lite på vägen och nosade. Men när jag skicka ut honom gick det, till mattes stora förvåning i galopp!
De två första skicken galopperade han ut och kom i fin galopp in, sen kom traven igen, men vem bryr sig, han hämtade in 5 föremål och lämnade av till mig. :) matte lycklig :)

Sen fick pudel vila lite med en kort promenad på 20 min innan vi gick tillbaka till bilen för att hämta spårsele och lina. Han låg och sov i bilen när jag skulle klä på honom, så jag trodde inte att det skulle gå så jättebra på spåret, då som ni alla vet, min lilla pudel är väldigt lat. 

Men ti fick ja, 4 dagar hos mormor gör honom tydligen taggad. Han gick kanon snyggt runt, till och med galopperade emellanåt. Matte lycklig och pudel lycklig :) Klippte pinarna utan minsta tveckan, till och med skogspinnen jag lagt ut, och greppa slutet med en glatt viftande svans. Vi lekte en stund med bollen sen fick Nicke gå in i bilen och äta frukost. Det var en mycket nöjd matte med pudel som åkte iväg till jobbet sen :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är bra med semester.

2011-05-26 @ 08:38:26
Postat av: Erika

Dottig pudling!!! Han verkar vara en riktigt kul kille. Min lilla labradåra fick för först gången ett par pinnar i spåret häromdagen. Bara för att se vad hon tänkte göra. Och hon plockade glatt upp dem. Dottig dåra. Fast alla säger att det är väl inget märkvärdigt för en labrador. Men jag blev glad ändå :D.

2011-05-27 @ 10:07:56
URL: http://voff.pronoblem.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0