valp, rallylydnad och skott

I onsdags föddes min nya lilla vovve, Veiron (tror vi han ska heta) kom till världens på Krokasmedens kennel i Göteborg, så väntar bara två månaders väntan innan han flyttar in i våran familj :)

 

I torsdags var vi ute och gick i tullinge skogen jag och Nicke, precis bredvid grusgropen. När vi gick där och lunkade i godan ro så small ett högt skott av från grusgropen, ser att ett par grabbar är där. Min gissning att de lekte med smällare för det kom en till knall inte långt efter. Då kan jag säga att jag är glad att nicke inte är skotträdd. Han titta upp lite båda gångerna men lunkade vidare och nosade som om ingte hade hänt. Skönt med en sådan hund :)

 

Idag fredag så började vi på en helg kurs i rallylydnad, skitkul att gå kurs själv igen. Var länge sen, iaf länge sen man var iväg på en annan klubb på kurs :) vi är på Apollogruppen för Katarina för att lära oss mera om regler och handling i rallylydnad. kvällen idag var väldigt intressant, fick lära mig massor av nytt så tror nog att huvudet kommer vara fullt av nyttiga saker att ta med sig från denna helg :)


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hej Caroline

nu längtar åtminstone jag efter nyheter om den lille goa Veiron. Men jag förstår att du har fullt upp.

Jag passar på att önska dig en riktigt GOD JUL och påföljande GOTT NYTT ÅR

Vi ses snart! Kram Yvonne

2011-12-16 @ 17:36:11
Postat av: Marilyn & Rasmus

Det bliva ingen rallykurs här för oss som du såg. Rasmus haltar fortfarande av och till men börjar nu att göra det mer sällan. Så förhoppningsvis har denna gamla skada nu helt lekt. Så det blir en vårkurs i stället när det blivit varmare.



Grattis till lilla valpen och här vill man också få veta mer om detta livet, vore också kul med bilder så man här får se sötnosen :)



Önskar er en God Jul och Gott Nytt År. Kramiz

2011-12-17 @ 10:59:58
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Marre

Saknar er här och hoppas allt bra. Kramiz

2012-03-30 @ 14:35:03
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Marre

Vart har ni tagit vägen? Hört att du skaffat en... vill inte skriva här då du kanske inte vill det. Grattis till sötnosen ;)



Kramiz

2012-04-14 @ 18:38:28
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0